• Ανακοινώσεις
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση
  • Ανακοινώσεις
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Ανόδια. Τί είναι???

Ανόδια. Τί είναι???

Νέα δημοσίευσηαπό kostasr » 14 Ιουν 2007, 10:17

Τί είναι τα ανόδια και που χρησιμεύουν???

Επειδή δεν πήρα ακόμα άδεια από τον συγγραφέα ενός πολύ καλού τόπικ για τα ανόδια αφαιρώ το κείμενο και μόλις μου το επιτρέψει το ανεβάζω.[/url]
Τελευταία επεξεργασία από kostasr και 14 Ιουν 2007, 12:03, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Τα πιο όμορφα πράγματα συμβαίνουν στον βυθό, με μια ανάσα και ένα όπλο στο χέρι!
Άβαταρ μέλους
kostasr
 
Δημοσιεύσεις: 3376
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2006, 17:43
Τοποθεσία: Λαγονήσι Αττικής

Νέα δημοσίευσηαπό CLIPPER » 14 Ιουν 2007, 10:24

Θέλει κωδικό Κώστα...

Είναι πολύπλοκο για να μου το περιγράψεις χοντρικά;
Με εκτίμηση, Θανάσης

"Λίγα, αλλά ώριμα" Carl Gauss
Άβαταρ μέλους
CLIPPER
 
Δημοσιεύσεις: 2339
Εγγραφή: 18 Νοέμ 2006, 12:30
Τοποθεσία: Στη Σαλλονίκ' φιλλαράκ'

Νέα δημοσίευσηαπό ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ » 14 Ιουν 2007, 10:45

Τα ανόδια χρεισιμοποιούνται για προστασία από την ηλεκτρόλυση
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
 
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 01 Φεβ 2007, 16:07

Νέα δημοσίευσηαπό kostasr » 26 Ιουν 2007, 08:32

Το κείμενο το βρήκα στο φόρουμ http://www.fouskoto.net και το έχει γράψει το μέλος akistain. Κατόπιν γραπτής άδειας τους συγκεκριμένου μέλους, αναδημοσιεύω το πολύ καλό άρθρο του και τον ευχαριστώ προσωπικά.



ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΟΔΙΩΝ

Διάβρωση στην περίπτωσή μας λέγεται κάθε αυθόρμητη αλλοίωση ηλεκτροχημικής και κατ’ επέκταση χημικής φύσεως της επιφάνειας των μετάλλων και των κραμάτων που οδηγεί σε απώλεια υλικού. Η διάβρωση των μετάλλων και των κραμάτων που οφείλεται σε ηλεκτροχημικά ή χημικά φαινόμενα επηρεάζεται από τις εξής επιδράσεις:

Α) επίδραση της τριεπιφάνειας
Β) επίδραση της αγωγιμότητας του διαβρωτικού περιβάλλοντος
Γ) επίδραση της εναλλαγής του διαβρωτικού περιβάλλοντος η των ιδιοτητων του
Δ) επίδραση της παρουσίας οξυγόνου στο νερό
Ε) επίδραση της θερμοκρασίας
Στ) επίδραση άλλων μετάλλων σε επαφή (η περίπτωσή μας)


Αν δύο διαφορετικά μέταλλα ή κράματα βρίσκονται σε επαφή, το ένα υφίσταται μεγαλύτερη διάβρωση και το άλλο λιγότερη, από ότι αν βρίσκονταν χωριστά στο ίδιο διαβρωτικό περιβάλλον. Το φαινόμενο εξηγείται με τη δημιουργία μεταξύ τους γαλβανικού στοιχείου.
Ο κινητήρας μας στο μεγαλύτερο μέρος των τμημάτων του είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, υλικό που δε διαβρώνεται από τη θάλασσα, όπως ο σίδηρος (σκούριασμα – χημική διάβρωση). Επειδή όμως στον κινητήρα υπάρχουν και τμήματα που δέχονται μεγαλύτερες καταπονήσεις αυτά κατασκευάζονται από ανοξείδωτο χάλυβα ή άλλα μέταλλα ή κράματα. Αυτά ερχόμενα σε επαφή μεταξύ τους και σε συνδυασμό με το θαλασσινό περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται, υφίστανται ηλεκτροχημική διάβρωση που οφείλεται σε γαλβανική δραστηριότητα. Η γαλβανική δραστηριότητα έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία ρεύματος μέσα σε ηλεκτρολύτη από κάποιο μέταλλο που αποτελεί άνοδο σε γειτονικό μέταλλο που αποτελεί κάθοδο. Όταν δηλαδή δύο μέταλλα (αλουμίνιο και ανοξείδωτος χάλυβας) και ένας ηλεκτρολύτης (θάλασσα) έρχονται σε επαφή δημιουργείται ηλεκτρολυτικό δυναμικό που προκαλεί μεταφορά ηλεκτρονίων του μετάλλου που εμφανίζει χαμηλότερο (πιο αρνητικό) δυναμικό ως προς το άλλο μέταλλο.
Παρακατω φαίνονται μερικά στοιχεία ηλεκτρολυτικού δυναμικού σε κατιούσα σειρά από το μεγαλύτερο θετικό μέχρι το μεγαλύτερο αρνητικό.

Χρυσός…………Υψηλότερο θετικό δυναμικό
Άργυρος……………………. θετικό δυναμικό
Χαλκός……………………… θετικό δυναμικό
Υδρογόνο…………………….μηδέν δυναμικό
Μόλυβδος…………………… αρνητικό δυναμικό
Κασσίτερος……………………αρνητικό δυναμικό
Σίδηρος………………………… αρνητικό δυναμικό
Ψευδάργυρος………………….. αρνητικό δυναμικό
Αλουμίνιο……………………… αρνητικό δυναμικό
Μαγνήσιο…..........χαμηλότερο αρνητικό δυναμικό
Οι μεδοδοι προστασιας κατα του φαινομενου εναι
α) Μεθοδος θυσιαζομενων ανοδων
β) Μεθοδος εμβαλομενου ρευματος (χρηση κυριως σε πλοια γιατι απαιτει χρηση εξωτερικης πηγης ρευματος )

Από τον παραπάνω πίνακα συμπεραίνουμε ότι για να προστατέψουμε μία σύνθετη χαλύβδινη και μπρούτζινη κατασκευή θα πρέπει για να προστατέψουμε το χάλυβα από την ηλεκτροχημική διάβρωση να τοποθετήσουμε θυσιαζόμενες ανόδους ψευδαργύρου ή αλουμινίου ή μαγνησίου. Για μία σύνθετη κατασκευή απο καθαρο αλουμινίο και χάλυβα βλέπουμε ότι ο ψευδάργυρος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θυσιαζόμενη άνοδος γιατί έχει λιγότερο αρνητικό δυναμικό σε σχέση με το αλουμίνιο που θέλουμε να προστατευτεί. Άρα η θυσιαζόμενη άνοδος πρέπει να είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο που έχει χαμηλότερο αρνητικό δυναμικό από το αλουμίνιο.
Για να βάλουμε τα πράματα σε μια σειρά ο ψευδάργυρος χρησιμοποιείται ως θυσιαζόμενη άνοδος σε πλοία κατασκευασμένα από χάλυβα στα οποία οι προπέλες είναι μπρούτζινες και θα είχαμε σαν αποτέλεσμα ηλεκτροχημική διάβρωση του χάλυβα. Στις εξωλέμβιες που είναι κατασκευασμένες από κραματα αλουμινιου με εξαρτήματα από χάλυβα,μπρουτζο, ανοξειδωτο χαλυβα ,και αλλα κραματα τα ανόδια είναι κατασκευασμενα απο μαγνησιο ,ανοδιομενο αλουμινιο, ψευδαργυρο ,η αλλο κραμα . Αυτο διαφερει απο εταιρεια σε εταιρεια (γιατι χρησιμοποιουν και διαφορετικα κραματα αλουμινιου) γιαυτο και ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΟΔΙΑ ΜΕ ΓΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Η ΚΑΘΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Τα μη γνησια σιγουρα θα ειναι ιδια στην οψη αφου δεν ειναι δυσκολο να βγαλει καποιος καλουπι αλλα ποιος εγγυαται οτι το υλικο θα θυσιαζεται για να προστατευση τα υπολοιπα μεταλλα του κινητηρα μας . Στην περίπτωση του σκάφους μας τα ανοξείδωτα συνήθως εξαρτήματα του κινητήρα (ανοξειδωτη προπελα ,αξονας ) ή άλλων κατασκευών( ανοξειδωτα πτερυγια φλαπς , σκαλα ,βαση βοηθιτικης ) κοντά στον κινητήρα παρουσιάζουν θετικότερο ηλεκτρολυτικό δυναμικό από την αλουμινένια ύφαλη κοντινή μάζα του κινητήρα ή του κυκλώματος ψύξεως του μπλοκ που κυκλοφορεί θαλασσινό νερό και δρα ως ηλεκτρολύτης. Αυτά συγκροτούν ηλεκτρολυτικό στοιχείο με σημαντική διαφορά δυναμικού. Καθώς τα παραπάνω μέταλλα έρχονται σε σχεδόν τέλεια επαφή, το στοιχείο θεωρείται ως εξωτερικά βραχυκυκλωμένο και έτσι μέσα στο θαλάσσιο νερό κυκλοφορεί ρεύμα ιόντων, το οποίο διαβρώνει επικίνδυνα τις αλουμινένιες επιφάνειες του κινητήρα μας. Ο ρυθμός διάβρωσης είναι ανάλογος με την ένταση του ρεύματος ιόντων. Εξαρτάται από την αλμυρότητα και τη θερμοκρασία του νερού (ηλεκτρολύτη) και από την ταχύτητα του σκάφους μεγεθος επιφανειας μετταλων επειδή αυτές οι παράμετροι επηρεάζουν την ένταση του ρεύματος ιόντων.
Δηλαδή σε ζεστα αλμυρα νερά (λιμάνι) έχουμε μεγαλυτερη διαβρωση, χειροτερα αν έχουμε και ανοξειδωτη προπελα φλαπς κ.α.

<<O BAT FALCON ΕΓΡΑΨΕ>>
<<2. Οσο είχα προπέλλα AL, δεν είχα παρατηρήσει τα παρακάτω. Η προπέλλα που έχω τώρα (ατσάλι) όσο η βάρκα ταξιδεύει παραμένει γυαλιστερή. Τουλάχιστον σε ταξίδια από 50 μέχρι 120 μίλια μονοκοπανιά. Αν όταν σταματήσω, την αφήσω μέσα στην θάλασσα, πιάνει πάνω της μια στρώση άλατα. Ομοιομερώς ΠΑΝΤΟΥ. Το ξέρω ότι είναι άλατα διότι την καθαρίζω με ξύδι πανεύκολα. Αν την αφήσω έξω από το νερό παραμένει ως είχε >>

Το γιατι δεν συνεβενε κατι με την αλουμινενια το καταλαβενεις φυσικα
με την inox αυτο το θαμπωμα που βλεπεις δεν ειναι αλατα αλλα μαγνησιο που επικαθεται πανω στην προπελα , το ιδιο παρατηρω εγω και στα φλαπς τα οποια εχουν πανω τους δικα τους ανοδια , οντως φευγει με ξυδι αλλα εγω για ποιο γρηγορα χρησιμοποιω ακουα φορτε. Συμβαινει οτι
ακριβως γινεται και στις μεθοδους γαλβανισματος μονο που εκει χρησιμοποιητε και διαφορα δυναμικου ταση απο εξωτερικη πηγη για να επιταχυνθει η διαδικασια .
Για την παρατηρηση σου οτι αυτο δεν συμβαινει οταν ταξιδευεις , αυτο συμβαινει γιατι η επιφανεια της προπελας κινειται πολυ γρηγορα και σε συνδυασμο με ενα αλλο φαινομενο που λεγεται ΣΠΗΛΑΙΩΣΗ δεν προλαβαινει να επικαθησει υλικο απο τα ανοδια ασχετα αν ο ρυθμος που
φθειρονται ειναι μεγαλυτερος λογω μεγαλυτερης ταχυτητας κινησης των μεταλων μεσα στη θαλασσα
Αρα βλεπουμε οτι αν απο τα δυο μεταλλα που ειναι σε επαφη αφαιρεσουμε τον ηλεκτρολυτη (σηκωνουμε τις μηχανες απο τη θαλασσα στην περιπτωση μας) μειωνουμε σημαντικα το φαινομενο γιατι και στον αερα να ειναι το ποδι υπαρχει μεγαλο ποσοστο υγρασιας

Ανοιγω μια παρενθεση εκτος θεματος σχετικα με την σπηλαιωση .
ΣΠΗΛΑΙΩΣΗ δεν ειναι αυτο που οι ποιο παλιοι ισως θυμηθουν οτι αναγκαστικα απανταγαν(ετσι εγραφε το βιβλιο του λιμεναρχειου) στις εξετασεις για διπλωμα οτι ειναι το μπουκωμα της μηχανης (ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑ ΠΟΤΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ !!!!) αλλα ειναι ενα ειδος διαβρωσης που ονομαζεται ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΠΗΛΑΙΩΔΗΣ ΔΙΑΒΡΩΣΗ .Δημιουργηται υποπιεση
κατα την περιστροφη της προπελας που οδηγει σε εξαχνωση του μεταλλου
Η ταχυτητα απωλειας του υλικου ειναι συναρτηση της υποπιεσης και της τασης ατμων του μεταλλου ,της θερμοκρασιας ,της ταχυτητας περιστροφης κ.α.
Φυσικα δεν μπορουμε οι περισοτεροι απο εμας να δουμε τετοια ιχνη διαβρωσης στις inox προπελες λογω μικρης σχετικα χρησης ,αυτο παρατηρειται στις προπελες των πλοιων που γυριζουν μηνες συνεχομενα.
Ισως να το παρατηρησει καποιος σε αλουμινενια που λογω χαμηλοτερης αντοχης υλικου μετα απο αρκετη χρηση αρχιζει και φθειρεται το χρωμα πρωτα στην πισω ακμη του πτερυγιου και υστερα αρχιζει και η αφαιρεση μεταλλου ,χωρις αυτο να οφειλεται σε χτυπημα .


Οι κατασκευαστές έχουν υπολογισει το μεγεθος και την θέση των ανοδιων για να προστατευτει ο κινητηρας με βαση τα δικα του εξαρτηματα ,σε περίπτωση υπαρξης inox φλαπς που έχουν αρκετή επιφανεια αυτά θα πρέπει να έχουν τοποθετημενα πάνω τους δικα τους ανοδια .Ενα απλο κολπο για ειναι απο το ιδιο υλικο με τα ανοδια που χρησιμοποιει ο κινητηρας ειναι να χρησιμοποιουμε τα παλια ανοδια (αν δεν ειναι τελειως λειωμενα) που βγαζουμε απο τον κινητηρα πανω σε αυτες τις επιφανειες . Προστασια προσφερει και ο χρωματισμος του ποδιου γιατι με το χρωμα μωνωνεται το αλουμινιο ,γιαυτο θα πρεπει να επισκευαζονται οι φθορες του στα επιμαχα σημεια Οι οδηγιες των κατασκευαστων γραφουν για αντικατασταση των ανοδιων μολις φτασουν στα 2/3 του αρχικου τους ογκου .Κατα την αλλαγη θα πρεπει να καθαριζεται το σημειο επαφης σχολαστικα για να εχουμε τελεια επαφη των ανοδιων με το σωμα του κινητηρα .
Το κόστος και η αντικατασταση τους είναι μηδαμινο σε σχέση με το τι θα παθουμε αν τα αμελησουμε . Εχω φωτο από ποδαρι εξωλεμβιου που δουλευε συνέχεια σε λιμάνι δεν σηκωθηκε ποτε δεν αλλαχθηκαν ανοδια ποτε και τελικα φανηκαν τα γραναζια και ότι περιεχει η ρεβερσα . Δυστυχως δεν ξερω να τι ανεβασω
Αν θελει κάποιος να του τις στειλω και να τις ανεβασει, αξιζει να τις δειτε και τοτε κανεις σιγουρα δεν θα βαψει ανοδια ουτε θα αφηνει το ποδαρι στο νερό αλλά σιγουρα δεν θα παραμελησει την αντικατασταση των ανοδιων του!!!!!!!!!!



Υ.Γ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΥΣΑ ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΠΡΩΤΟΝ ΓΙΑΤΙ ΓΡΑΦΩ ΑΡΓΑ ( ΚΑΝΑ ΚΟΛΠΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ) ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΩ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ

ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΤΟ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΟΜΑΤΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΝΟΤΗΤΑ................... ΤΟΥ FORUM MONO ΦΥΣΙΚΑ

ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΑΣ ΞΥΠΝΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ ΣΕ ΚΑΝΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ................
Τα πιο όμορφα πράγματα συμβαίνουν στον βυθό, με μια ανάσα και ένα όπλο στο χέρι!
Άβαταρ μέλους
kostasr
 
Δημοσιεύσεις: 3376
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2006, 17:43
Τοποθεσία: Λαγονήσι Αττικής

Νέα δημοσίευσηαπό barkaris84 » 27 Ιουν 2007, 18:21

Φίλε μου σε πιο site το βρήκες?
Είχε άλλα άρθρα για εξωλέμβιες?
barkaris84
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 26 Ιουν 2007, 21:59
Τοποθεσία: ΞΑΝΘΗ

Νέα δημοσίευσηαπό kostasr » 03 Ιούλ 2007, 09:20

barkaris84 έγραψε:Φίλε μου σε πιο site το βρήκες?
Είχε άλλα άρθρα για εξωλέμβιες?


kostasr έγραψε:Το κείμενο το βρήκα στο φόρουμ http://www.fouskoto.net και το έχει γράψει το μέλος akistain. Κατόπιν γραπτής άδειας τους συγκεκριμένου μέλους, αναδημοσιεύω το πολύ καλό άρθρο του και τον ευχαριστώ προσωπικά.
Τα πιο όμορφα πράγματα συμβαίνουν στον βυθό, με μια ανάσα και ένα όπλο στο χέρι!
Άβαταρ μέλους
kostasr
 
Δημοσιεύσεις: 3376
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2006, 17:43
Τοποθεσία: Λαγονήσι Αττικής


Επιστροφή στο Σκάφος καί μηχανή.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες